22 Ağustos 2013 Perşembe

Sami Gayle'in Interview Dergisi Röportajı (Ağustos 2013)

Interview dergisi Sami Gayle ile 'Vampir Academy: Blood Sisters' çekimlerinde bulunduğu sırada ufak bir röportaj gerçekleştirmiş:
Interview - "Hayatımda hiç 4* almadım," diye yemin ediyor Sami Gayle. "Eğer herhangi bir şekilde 4 alsaydım yerin dibine girerdim herhalde. Kendimi tamamen eğitimime adamış durumdayım." Öyle ki 17 yaşındaki aktris, Richelle Mead'in genç yetişkin romanından uyarlanan yönetmen Mark Waters'ın yeni filmi 'Vampire Academy: Blood Sisters' filminden gelen teklifi bile neredeyse reddedecekmiş. Çünkü filmin Londra'da yapılacak çekimleri AP** beşeri coğrafya sınavının tarihiyle çakışıyormuş. 
Neyse ki şansı yaver gitmiş de Gayle bu duruma bir çare bulmuş; filmde hem vampir Mia Rinaldi'yi canlandırmış hem de Londra'da bir okulda dersinin sınavına girmiş. "Şu anda Londra'daki okulları araştırıyorum," diyor. "Burası çok yeşil." 
Aynı zamanda New York'ta çekilen bir polisiye dizisi Blue Bloods'da da rol alan Gayle'in, ders çalışmak için zaman bulabilmesi bile çok etkileyici. Geçtiğimiz Mayıs ayında, Vampir Akademisi setine gitmeden hemen önce yer aldığı diğer bir film 'The Congress'in Cannes'daki galasına katıldı. Gayle, bilinmedik bir gelecekte geçen ve aktörlerin bir taramadan geçirilerek bilgisayar ürünü avatarlarının yaratılmasını konu alan ve yarı animasyon şeklinde çekilen 'The Congress'te Robin Wright'ın erkek Fatma kızını canlandırıyor. Fakat Gayle, görsel efektlerin filmlerde gerçek oyuncuların yerini alamayacağına inanan biri. "Doğasında gerçekçilik olan insanın sahip olduğu belirli özellikleri vardır. The Congress oyunculara ve onların zaaflarına dikkat çekmeyi amaçlıyor. Oyuncular sadece birer ünlü olarak görülüyor ama onlar da aileleri olan 'gerçek' insanlar." Floridalı aktris için aile çok önemli. Gayle'in babası bir avukat, annesi ise kendisine ait işini bırakıp kızının menajeri olmuş. Gayle aile-iş dilemmasıyla ilk defa 11 yaşında karşı karşıya kalmış, Broadway'de sergilenen 'How the Grinch Stole Christmas' oyunundan bir teklif almış fakat oyunun gösterim tarihi erkek kardeşinin sünnetine*** denk gelmiş. Ve erkek kardeşe öncelik verilmiş. 
Fakat yeni teklifler gelmeye devam etmiş ve Gayle daha ergenliğe bile adım atmadan oyunculuk hayalinin peşinden New York'a taşınmış. Hemen ardından yönetmen Tony Kane 2011 yapımı 'Detachment' filminde Adrien Brody tarafından canlandırılan bir öğretmenle arkadaşlık kuran genç bir fahişe rolü o için onu seçmiş. Fakat Gayle, rollerini ince eleyip sık dokuyarak seçtiğini belirtiyor. "Çok büyük bir rol teklifi aldım ve geri çevirdim," diyor. "Amacım Natalie Portman'ın kariyerine benzer bir çizgide ilerlemek. Belli bir türe sıkışıp kalmak istemedim. Yavaş ve istikrarlı olanın bu yarışı kazanacağına inanıyorum."
*Aslında orada 'Hayatımda hiç B almadım' diyor, ABD'deki liselerde bizim üniversitelerimizdeki not sistemi kullanılıyor.
**AP: Başarılı lise öğrencilerinin alabileceği üniversite seviyesindeki derslere deniyor.
***Sami'nin ailesi Musevi olduğu için onlar da sünnet mecburi.
Çeviri: cenup

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder