20 Ağustos 2013 Salı

Richelle Mead'in Kozlovsky Brezilya Röportajı


Richelle Mead, geçtiğimiz hafta filmin fragmanı yayınlandıktan hemen sonra Danila Kozlovsky'nin fan sitesi Kozlovsky Brezilya ile fragman hakkında bir röportaj gerçekleştirdi ve bize film hakkında pek çok güzel bilgi verdi:

KozlovskyBR: Vampir Akademisi setini ziyaret ettiğin sırada bazı görüntüler izlediğinden bahsetmiştin. O izlediğin görüntülerin bazılarının fragmanda da yer almış olma ihtimali nedir? Ve fragmanın montajlanma şeklini sevdin mi?

Richelle Mead: Ben seti ziyaret ettiğimde fragmanda yer alan sokak ortasındaki aksiyon sahneleri çekiliyordu. Danila'nın sokakta yürüdüğü sahnenin aksiyon kısmını izledik ve onun yürüdüğü sahnede şöyle bir durup 'Bu gördüğüm en havalı sahne,' demiştim. Çektikleri sahneye aşık olduk adeta. Bu, filmde onu gördüğümüz ilk sahnelerden biri ve her şey inanılmaz zekice planlanmış. Alevlerden tutun da Dimitri'nin paltosuyla sokakta salınarak yürüyüşüne kadar her şey 'Dimitri Belikov geliyor. BENİM İÇİN HAZIR MISINIZ?' diyordu sanki. Filmler her zaman ama her zaman görsellik temalı olur ve bizim ekip bu işi çok iyi başardı. Kitabın giriş kısmında olan o bütün her şey filmin başlangıcında da var. Sadece Dimitri'yi gördüğümüzde ağzımız daha çok açık kalsın diye bazı küçük değişiklikler yaptılar. Görev başarıyla tamamlanmıştır Vampir Akademisi ekibi!

Montaj konusunda da aynı fikirdeyim, çok zekiceydi. Bu ilk fragman çok kurnazca hazırlanmış. İki farklı izleyici kitlesine hitap edecek şekilde hazırlanmış; neredeyse bütün favori sahnelerini gören (öhöm şehvet büyüsü sahnesi!) sadık okurlara ve hikayeden habersiz ama yine de konuyu anlayacak olan normal seyircilere. Vampir Akademisi biraz karışık bir hikaye çünkü diğer melodramatik vampir hikayeleriyle birebir aynı değil. Tabii ki kendince oldukça duygusal ve dramatik sahneleri var ama aynı zamanda aksiyonlu, romantik (hem masum hem ateşli), karanlık bir yan ve alaycı ergen esprileri de barındırıyor. Kurgucular bunların hepsinden birazcık göstermişler... üstelik 1 dakika içerisinde! Çok zor bir görev ve bunu çok iyi başardılar. Gelecek yeni fragmanları hayal ediyorum, o zaman her şey daha yavaş ve sahne odaklı olacaktır eminim. Fragmanın hızından dolayı size anlamsız gelen şeyler de anlam kazanacaktır. Fakat şimdilik bu fragman bize beklediğimiz her şeyi veriyor! Hatta benim beklentilerimi de aşmış durumda.

KozlovskyBR: Fragmanı izleyip de kostümleri, mekanları ve diğer detayları gördüğünde "Bu tam da benim hayal ettiğim gibi! Bence hayranlar bu filmden gerçekten memnun kalacaklar." diye düşündün mü?

Richelle Mead: Size komik bir şey anlatayım. Vampir Akademisi'ni ilk yazdığımda, o zamanlar endişelendiğim şey Alacakaranlık ile karşılaştırılması değildi. Daha önce onunla ilgili bir şey duymamıştım çünkü. O zamanlar herkesin hakkında konuştuğu tek şey vardı o da Harry Potter'dı ve her ne kadar Vampir Akademisi çok farklı bir tür ve konseptte olsa da ben hikayem Harry Potter'la kıyaslanacak diye sürekli paranoya yapıyordum. Her neyse, ilk önce üniformaları olmasına karar vermiştim ama daha sonra Vampir Akademisi'nin Harry Potter'dan farklı olması için bunu değiştirdim. Fakat film çekilmeye başladığında Mark Waters bana üniformalarla ilgili fikrimi sordu ve ben de 'Evet, lütfen kullanın!' dedim. Artık o yeni yazarlık paranoyalarım kalmadı çünkü. Benim hikayem kendi orijinalliğini oluşturdu ve filmde üniforma kullanılması daha mantıklıydı. Hatırlatırım biz kitaptakinden farklı bir şekilde sürekli ama sürekli görsellik üzerine düşünüyorduk. Ve inanın üniforma içerisindeki bir grup sevimli genç kont pantolonlu bir gruptan çok daha etkileyici görünür. Onları gördüğümde çok heyecanlandım ve harika kostüm tasarımcısının (kendisiyle tanıştım, çok hoştu) ne kadar şahane bir iş çıkardığını düşündüm. Umarım okurlar da sever ve parmak bastığımız noktayı anlarlar (ve merak etmeyin dersler bitince kot pantolon da giyiyorlar). Asıl hoş olan şeylerden biri de Moroi ve dampir üniformaları arasındaki o hafif farklılık, ki bu da izleyici için oldukça faydalı olacaktır. Kitabı okuduğumuzda Rose bize 'Bir grup Moroi yaklaştı' diyordu fakat her ne kadar kast şahane de olsa filmde Moroi ve dampirleri oynayan herkesin insan olduğu düşünmek gerek. Yani ilk bakışta Moroi ve dampirleri birbirinden ayırt etmek zor. Ama kostümler bize hoş bir tüyo veriyor. Bu da kitaptan filme uyarlama konusunda problemleri ortadan kaldıran küçük bir değişiklik ve benim de gizli bir hayalimdi.

Ayrıca... artık yeni bir gizli hayalim daha var o da okurların imza günlerine o üniformaları giyerek gelmesi :)

KozlovskyBR: Pek çok kez senin işinin kitap yazmak, film yapmak olmadığını belirttin. Fragmanda aksiyon, komedi, romantizm görme şansımız oldu. Rose ve Dimitri arasındaki o gerilim, Lissa'yla Rose arasındaki ruh bağı göz önüne alındığında Mark ve Daniel'ın kitabın ruhuna sadık kalarak bütün bunları aktarabilecek yetenekte olduğuna inanıyor musun? Aksiyon ve komedi konusunda iyiler diyelim hikayenin derin konularının altından kalkabilecekler mi?

Richelle Mead: Evet, kesinlikle. Bunun ilerleyen fragmanlarda ve uzun görüntülerde daha iyi göreceksiniz. Setteyken Rose ve Lissa'nın bir sahnesini izledim, Rose hakkında hoş olmayan şeylerin söylendiği bir sahneydi. O sahnede Zoey ve Lucy'nin arasındaki dinamik çok iyiydi ve performansları aklınızı başınızdan alacak türdendi: Lissa çok sakin ve merhametli, Rose ise aceleci ve kavgaya hazır. Birbirlerine çok zıt ama aynı zamanda bir bütün gibiler, başlarına çok ama çok zor şeyler geliyor. Senarist, yönetmen ve oyuncuların uyumlu bir şekilde o duygusal anları hayata geçirmeleri o kadar güzeldi ki gözlerim doldu. Hayatlarımızdaki zorluklar kırılganlığımızı ve gücümüzü ortaya çıkarır ve kesinlikle filmde bunu kızların (Rose ve Lissa) arkadaşlığında göreceksiniz. Ve tabii ki yoğun bir romantizm de göreceksiniz, fragmanda gördüğümüz öpüşmeden çok daha fazlası sizi bekliyor. Rose&Dimitri ve Lissa&Christian ilişkileri birbirinden farklı dinamiklere sahip ve bu durum hakkı verilerek yansıtılmış.

KozlovskyBR: Fragmanı izledikten sonra Vampir Akademisi serisine ilgi duyan ve okumaya niyetli olan arkadaşlarımız var. Fragman için doğru sahneler ve doğru şarkıların seçildiğine inanıyor musun? Fragmandan çıkarmak istediğin bir şey oldu mu?

Richelle Mead: Yaşasın! Daha fazla kişinin Vampir Akademisi Ailesi'ne katıldığını duyduğuma çok sevindim. Daha önce söylediğim gibi kurgucular fragmanı hazırlarken bir dakikaya PEK ÇOK şey sığdırmalıydılar ve harika bir iş başardılar. Çok fazla kilit sahne var (ama endişelenmeyin daha izleyeceğiniz pek çok favori sahneniz var) ve yeni seyircilere göstermek için de araya farklı görüntüler serpiştirilmiş. Ama biraz olsun Cameron Monaghan görmeyi isterdim doğrusu çünkü onun büyük bir hayranıyım... ama aynı zamanda belki de görmemem iyi oldu çünkü onunla tanıştığımdan beridir karakterinin başına gelecekler için sürekli suçluluk duyuyorum!

Neyse şaka bir yana eğer eklemem gereken bir şey olsaydı o da "Mean Girls'in yönetmeni Mark Waters, 'Heathers'ın senartisti Daniel Waters" olurdu. Eminim benim hikayeme aşina olmayan fakar Waters Kardeşlerin işlerini hatırlayıp onların gençlik filmlerinde duygusallık ve komediyi ne kadar güzel harmanladıklarını bilenler vardır. Çünkü onların filmi yapacaklarını öğrendiğimde deli gibi sevinmeme neden olan şey buydu. Hikaye anlatma konusunda tıpkı benim gibi düşünüyorlar, konuyu paylaştırarak çok büyük bir olay olmaktan kurtarıyorlar.

KozlovskyBR:
Hayranlar Rose&Dimitri ve Lissa&Christian sahnelerini ilk fragmanda gördüğü için sevinçle birlikte bir şaşkınlık yaşadı! Pek çok kişi adına konuşarak şunu söyleyebilirim ki fragmanda çok önemli, hayranların favorisi ve oyuncular arasındaki kimyanın fazlasıyla yansıtıldığı sahneler izledik. İlk izlediğinde sen de böylesine bir romantizm bekliyor muydun?

Richelle Mead:
Ben de en az sizin kadar şaşırdım. İlk başta bana bir teaser fragman yayınlanacağını söylediler ben de hemen 'Tamam tamam, bir karakter, filmin adı ve fragman bitti gibi olacak' diye düşünmüştüm. Ama sonra bu fragmanı izledim ve ağzım açık kaldı. Ardarda muhteşem sahneler bitmek bilmiyordu. ÖNEMLİ SAHNELER. Rose ve Dimitri'nin eğitimini göstermelerini çok sevdim çünkü o sahneler ilişkilerinin temelini oluşturduğu için bana göre hikayenin ana noktası. O sahne o kadar güzel ki Facebook sayfamın kapağına koydum. Ve tabii ki şehvet büyüsü sahnesi! O görüntüleri setteyken bile bana göstermediler, fragmanda olduğuna inanamadım. Bu seçimleri daha önce de söylediğim şeye getiriyor beni: Kurgucular bunun iki farklı seyirci için yapmışlar, o ÖNEMLİ sahneler en başından beri bizimle olan siz hayranlar, sadık okurlar için. Keşke size ileride görecebileceğiniz favori sahneleriniz hakkında bir şeyler söyleyebilsem, ama söyleyemem! Tek söyleyebileceğim şey; ilk fragmanda ufacık gördüğünüz Lissa ve Christian karşılaşması MUHTEŞEM. Lucy ve Dominic öyle bir kimyaya sahip ki boyutu bütün çizelgeleri aşıyor.

Çeviri: elwiens

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder