10 Ekim 2013 Perşembe

Daniel Waters'ın Yahoo Movies Röportajı: 'Vampir Akademisi' Kitabı ile Filmi Arasındaki 5 Fark

Yapımcı Mark Preger ve Daniel Waters
Evet, Rose'un bir kazığı var. Ama durun hemen panik yapmayın.

Vampir Akademisi'nin ilk fragmanını izlediklerinde hayranlar biraz endişelendi. O ukala dış sese ve sahnelerin açılarına rağmen gözlere bazı kilit sahneler takıldı; evet bunlar kitapla pek uyuşmuyordu.

Biz, senarist Daniel Waters ve kardeşi yönetmen Mark Waters bunu kavradık. Ve onlar sizi mutlu etmek istiyorlar. 

"Bu işe daha ilk başladığımda kendime bir kural koymuştum; hayranların söylediklerini dinleyecek, onlara saygı duyacak fakat köleleri olmayacaktım. Ayrıca bir de şöyle bir durum var ki ben kitap uyarlamaları konusunda daha deneyimliyim, sadece kitabın başlığını kullanıp alakasız işler yapan diğerleri gibi alacağım paraya bakıp karşılığında sıradan bir şey yapmam. Vampir Akademisi'ni uyarlıyorum çünkü Vampir Akademisi'ni seviyorum."

Dan'in kitap ve film arasındaki değişlikleri açıklamasına girmeden önce değiştirmek istemediği tek şeyle başlayalım: filmin ismi.

"Kitabın ismine deli oluyor falan değilim -çünkü yetişkin arkadaşlarınıza bunu söylemek zor olabiliyor. Sanki Cumartesi günü izlediğimiz çizgi filmlerden biri gibi geliyor kulağa... yani fazla çocuksu. Fakat besbelli olay bundan çok ama çok daha derin."

1. Rose'un gümüş bir kazığı var. Kahramanımız, Rose Hathaway ikinci kitaba kadar Gardiyanlar'ın o can alıcı silahını eline alamıyordu fakat fragmanda elinde bir tane görüyoruz. Dan'in bu konudaki bahanesi ne mi? İkinci filmi yapmak isteyişi! "Üzgünüm ama filmi ilginç kılmalıydım. Beş tane kitap yazmaya kalkıştığınızda bazı şeyleri kasten oraya yerleştirirsiniz. Ama ben ilk film iyi olmazsa ikinci film diye bir şey olmaz düşüncesindeyim." diyor. Yeterli bir neden, değil mi?

2. Lissa, Rose ve Dimitri olayını erken öğreniyor. Kitaplarda Rose'un asil bir aileden gelen Moroi kankası, Rose ve yakışıklı hocası Dimitri arasındaki ilişkiyi birkaç kitap boyunca fark etmiyordu. Konu iki yakın arkadaş, hele de Rose ve Lissa gibi bir bağa sahip iki arkadaş olduğunda bu hiç gerçekçi değildi (evet, bir vampir hikayesinden bahsederrken gerçekçilikten bahsediyoruz). "Bazı şeyleri değiştirdim. Lissa, Rose'un Dimitri'ye ilgi duyduğunu kitaplardakinden daha önce sezebilir. Çünkü gerçek dünyada bu kadar yakın iki arkadaşın arasında bu sır uzun süre kalmaz. Üstelik doğaüstü bir bağla bağlı iki en yakın arkadaşın böyle bir şeyi anlamaması mümkün mü? Olayı çok abartmadım. 'Hey, buna inanmayacaksın ama dün gece bir kolye taktım...' gibisinden uzun bir diyalog geçmiyor aralarında. Konuyu fazla uzatmadım."

3. Daha fazla Bayan Karp. Fragmanda Rose'un kucağında laptopla masanın altında gizlendiği bir sahne gözümüze ilişti ve bazıları bunu endişe verici buldu. Ama Dan o sahnelerde Rose'un sadece gizemli St. Vladimir Akademisi'nin öğretim üyeleri listesine göz atıyor. "Bir senarist olarak Rose'un kafasından geçen pek çok şeyi alıp beyazperdeye aktardım. Belki de Bayan Karp'ı düşündüğü kadar iyi tanımıyordur ve bunu çözmek için oturup kucağına ölü bir hayvanın düşmesini beklemek yerine olaya aksiyon katmak adına dedektifçilik oynaması gerekiyordur. Yani fragmanda masanın altında kucağında laptopla saklandığı sahne buna bağlanıyor diyebiliriz."

4. Olayların sıralanışında bazı küçük değişiklikler olacak. "Pek çok şey aynı. Küçük değişiklikler ise aşina olduğunuz ama farklı şekilde düzenlenmiş sahneleri kapsıyor. Mesela kitapta Rose'un bileğinin burkulduğu sahnenin öncesinde bir alışveriş sahnesi var. Ben bunu tersine çevirip önce bilek burkma sahnesi sonra alışveriş sahnesi olarak değiştirdim. Beni öldürmeyin tamam mı?"

5. Lissa'nın bakış açısından da bazı sahneler göreceğiz. Kitaplar Rose'un bakış açısından yazılmıştı (hatta o Lissa'nın aklına girdiğinde bile) fakat film bu çizgiden bir adım dışarı çıkıyor ve Waters Kardeşler bunun için onlara teşekkür edeceğinizi düşünüyor. "Bunu her iki şekilde de çekmeliydik; hem onun aklında canlananlar hem de Lissa'yı uzak açıdan gördüğümüz anlar. Yani film tamamen Rose'un bakış açısından değil. Çünkü Dominic Sherwood'u Christian olarak bir kamera ile öpüşürken görmek iğrenç bir şey olurdu. Ayrıca bu sahnelere Lissa'nın da katılımını sağladık, oldukça ilgi çekici olduğunu düşünüyorum."

Ekstra: Bu köpek ne iş? 


 @TheZoeyDArmy: "Görünüşe bakılırsa Vampir Akademisi hayvanlar arasında oldukça popüler. Küçük köpekçik #VA okuyor."

Daniel Waters: "Bunu söyleyeceğim ilk kişiler sizler olmalısınız (hayranlar) filme konuşan bir köpek ekledim... Şaka yapıyorum, şaka yapıyorum."

Çeviri: elwiens
Kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder