2 Mart 2014 Pazar

Vampir Akademisi İzleyici Yorumları


Heyecanla bekledik ve bence çok da sabrettik ama nihayet Vampir Akademisi vizyonda! 

Bu kadar beklemenin sonunda hepimizi tatmin edecek bir film izleyeceğimizi düşünüyoruz. Umarız herkes filmden büyük keyif alır. Şimdiden hepimize iyi seyirler!

Ayrıca filmi izledikten sonra yorumlarınızı da bizden eksik etmeyin lütfen :)

Not: Spoiler yazmak serbest. O yüzden filmi bugün izlemeyecek olanlar ve filmden ipuçları alıp keyiflerini kaçırmak istemeyenler bu mesajı es geçebilirler.

Salon ve seans bilgileri için: http://vampirakademisi.com/seanslar

*Bu sabit bir mesajdır. Bloga yeni eklenenler için biraz daha aşağı inin lütfen.

13 yorum:

  1. Sadece genel 'fangörl' yorumumu yazacağım. Film inanılmaz güzeldi! Açıkçası tüm o olumlu yorumları hakediyor sonuna kadar. HP'den bu yana böyle güzel bir uyarlama izlememiştim... Benim için filmin yıldızları ise Zoey, Danila, Dom ve Sonya Karpı canlandıran oyuncuydu -adını bilmiyorum- Gerçi Victorı oynayan adamın hakkınıda vermek lazım ve Sarah Hayland şaşırtıcı bir şekilde beni strigoiyken etkiledi perfonmansıyla ki Sarahı hiç sevmem. Malesef Lucyden gerekli ekran şeyini alamadım -bunun için kızmayın bana- Ama olmamış çoğu yerde açıkçası, vasat buldum... Lissanın o ışıltısını Lucyden alamadım filmde yada diğer oyuncular özellikle Zoey fazla iyiydi ki bir şekilde Lucynin ışığını engellemiş. :D Zoeye ne desem az kalır, evet Zoeyide fazla sevmiyorum ama objektif bakıldığında Zoey tüm filmi sırtlayıp götürmüş. Hemen hemen her sahnede vardı, mükemmel bir Rose olmuş. Roseun ete kemiğe bürünmüş halini böyle zevkle izledim, doyamadım adeta. Dom ve Danila ise beni kendimden geçirdi... İkiside bir kere siyahlar içinde çok karizmatiklerdi yahu. :D tamam kızsal yorumumu bırakırsam harika birer Dimitri ve Christian olmuşlar. Bu mükemmel castı kim biraraya getirdilerse böyle bayağı şuan tşk etmek için mail atasım var. :D Dimitriyi kitaplardan daha çok seveceğiz diye düşünüyordum ki nitekim haklı çıktım. Danilanın Dimitrisi bir başka güzel, tadına doyum olmuyor ve ufak bir sır vereyim Danilanın Dimitrisi daha çok gülümsüyor. <3 Ayrıca aksiyon sahnelerinde perfonmansı harikaydı Danilanın, bayağı canlarına okuyor milletin bizim Dimitrimiz. :D hele o seksi aksanına hiç girmeden çıkıyorum, gözlerimden kalp fışkırdı Dimitri konuştukça, neyseki bolcada konuştu <3 Filmde aksiyon ve tansiyon hiç düşmüyor sürekli pür dikkat herhangi bir ayrıntıyı kaçırmamak için tetikte izliyorsunuz. Bu benim için güzel birşeydi ama herkes için güzelmidir bilemedim. Aksiyon sever olarak sahneler beni oldukça tatmin etti. Kitaba çok sadık kalınmış gereksiz yere eklemeler veya değişiklikler yapılmamış. Tek sıkıntım bazı olaylar çok hızlı işlenmiş. Keşke film 15 dakika falan daha uzun olsaydıda bazı şeyler daha bir yerine oturabilseymiş. Bir an dumur olduğum yerler oldu bu ne ara oldu nasıl oldu diye... Rose Lissa arkadaşlığı çok güzel işlenmişti. <3 Ama RoseDimitri, LissaChristian çiftleri çok çok hızlı gelişti. ne ara nasıl aşık oldular pek anlaşılmadı. Yani benim için tabi. :D Son sahne devam filmine göz kırparcasına bitirilmiş çok hoşuma gitti birazda ürperdim, bana 3.kitabı anımsattı... ha bide son olarak Dimitrici olarak Danilanın o aksanıyla Roza, my Roza demesi beni eritti. <3 Herkese şimdiden iyi seyirler dilerim. :)

    YanıtlaSil
  2. Vampir Akademisi filmine 2.kez gittim bide ön gösterimine gitmiştim nasıl desem bilemiyorum.bu film insanda bağımlılık yapıyor.Öncelikle şunu belirtmek istiyorum filmde kesinlikle kitaba bağımlı kalmışlar.Evettt doğru okudunuz :D Sevgili benim gibi (tam tamına 3 yıldır) VA fanları olanlar sevinebilirsiniz.filmin senaryosu o kadar güzeldi ki içinde ne ararsanız(iyi anlamda)vardı yani :D öncelikle oyunculardan bahsetmek istiyorum Zoey yani Rose muhteşemdi.başta pek tanınmadığı için bide çok zayıf olduğu için tereddütlüydüm.Ama filmi izledikten sonra tamam dedim Rose rolünü Zoey'den başkası oynayamaz :D Lissa'yı da beğendim.Çok asil bir duruşu var.Sadece kitaptakinden biraz daha hareketli gibi :D Christian harikaydı.Rolünün üstesinden muhteşem gelmiş.Hele strogi olduğu zaman rolünü 10 numara yaptı.Ve gelelim herkesin merak ettiği kişiye :D DİMİTRİ !!! nasıl anlatacağımı bilemiyorum :D muhteşem, harikulade,yakışıklı,karizmatik,çekici,güçlü...Anlayacağınız Dimitri'ye tanrı diyolar ya bu filmi izledikten sonra neden öyle söylediğini anlayacaksınız.Bir erkek bu kadar mı yakışıklı olur canım !!! isyan ediyorum hiçbir zaman göremicem Dimitri 'mi.ayrıca filmde ki bütün erkekler yakışıklıydı.ama tabi ki en yekışıklıları Dimitri ve Christian :D Dimitri 'nin Dövüş sahnesi mi desem, gülüşümü desem, hareketleri mi desem,aksanı mı desem ,Rose 'a bakışları mı desem, Roza,My Roza demesini mi desem bilemedim .gerçekten anlatacak bir kelime bulamıyorum. Neyse sanırım çok uzattım dediğim gibi bugün gidemeyenler kesinlikle gidin !!! ve VA fanları beklediğinize değecek :D ve bence 2. film de geliyor :D benim görüşlerim bunlardı tabi herkes beğenir mi bilemem :D son birşey daha söylemek istiyorum: I love you DİMİTRİ :D I love you Vampir Akademisi :D

    YanıtlaSil
  3. Vampir Akademisi'ne bugün gittim ve film kitabın fanlarını oldukça tatmin edici bir uyarlamaya sahip olmuş bence. Ama üzülerek de söylüyorum ki kitaptan haberleri olmayan insanları çekip bir fenomen olacak kadar da güçlü değil. Kitaptaki hemen hemen her sahneyi, filmde görmek gerçekten fazla güzel bir şey :D (hatırlayın HP'nin 3 ve 5. filmlerinde yarattığı hayalkırıklığını) Ama film akmıyor, ilk yarı gerçekten çok sıkıcı olmuş, yönetmen de bunun farkındaymış ki Lissa'nın kabusu sahnesini eklemiş azıcık aksiyon olsun diye. Karakter seçimleri başarılı olmuş. Zoey'e ilk başta önyargılı yaklaşmıştım sonra trailer'larda karakterini tek veren o diye düşünsem de filmi izledikten sonra hala o benim Rose'um değil, bundan eminim :) Ama Danila beni oldukça şaşırttı. Adam Dimitri'nin hakkını vermiş yahu :D aksanını, bakışını, dövüşünü yediğim <3 Hiç bu kadar sağlam beklemiyordum onu, malum fragmanlar gerçek birer hilkat garibeleri olunca :D Filmin geneline bakarsak, izlerken aklımdan tek geçen 'düşük bütçeli bir film' cümlesiydi. Tabi ki ayılıp bayıldım Christian'la Dimitri'ye. Ama film, türüne karar verememiş. Aşk desen azıcık, aksiyon desen azıcık. Diyaloglar çok da sağlam değil. Hoş Vampir Akademisi romanı da çok başarılı bir roman değil bana göre :D yani bir Kan Sözü diyince akan sular durur. O yüzden yapımcıların da çok suçu yok , ellerindeki malzeme zaten böyle bişey :) ama gerçekten insan okuduğu romanın, yaşadığı dünyanın , başkaları tarafından mahvedilmediğini görünce seviniyor. 2. film olur mu bilmem, ilgi oldukça düşük tüm dünya çapında. Ama bu en azından biz VA fanları için süper bir şey :) Kısaca gidin görün izleyin, çok pişman olmazsınız :D not: Richelle'in filmde geçtiği sahneye bayıldımm :)

    YanıtlaSil
  4. Serinin tamamini okudum kan bağı serisine de devam ediyorum film superdi inşallah devami gelir:)

    YanıtlaSil
  5. Bence film çok güzeldi.Kitapta olmayan sahneler vardı ya da kitapta olupta filmde olmayan sahneler.Ama bence yinede çok güzel olmuş.Sonuçta film kitabın tıpatıpı olması gerekmez.Ama bence yinede gayet güzel bir uyarlamaydı.Farklı sahneler olsada kitaba çok sağdık kalındığını düşünüyorum.Filmi izlemeden önce Zoey Deutch'in (Rose Hathaway) bir ropörtajında ''Filmi 3 kelime ile anlat'' sorusuna verdiği 3 seçeneğin ilki ''komik''ti.Açıkçası ben bu tabiri duyunca bayağı bir hayal kırıklığına uğramıştım.Çünkü bence aksiyonun yoğun olması gerekiyordu, Vampir Akademisi fantastik olmalıydı komik değil.Komik film olarak anılırsa daha efsanevi gibi olmazdı diye düşünmüştüm.Ama filmi izledikten sonra bu düşünce ile ilgili her şey gitti aklımdan.Çünkü film 'komik' değildi sadece Rose esprileri vardı.Ki bu bence çokta güzeldi.Oyunculuk olarak herkes Claire Foy (Sonya Karp)'ın oyunculuğunu çok beğenmiş.Açıkçası bende çok beğendim ama bence Zoey'nin oyunculuğu daha çok göze çarpıyordu.Çünkü Rose asi, baddas ama aynı zamanda da çok iyi ve esprili birisi yani bence bu özellikleri barındıran bir karakteri canlandırmak, Sonya'nın karakterini canlandırmaktan daha zor.Bu yüzden en iyi oyunculuk bence Zoey'ninkiydi.Çok iyi gelmiş üstesinden.Kısaca Sami Gayle (Mia Rinaldi) dışında herkesin oyunculuğunu iyi bulduğumu söyleyebilirim.Sami'de yani ne bileyim aslında düşününce onun karakterini o da iyi yansıtmıştı aslında ya :)) Ne bileyim filmi gerçekten çok sevdiğim için Bir şeyleri eleştirmeyi istemiyorum.Bence her şeye rağmen (ki bence ortada Mason'ın filmde çok az bulunması dışında bir şey yoktu) rağmen çok güzeldi.Hatta mükemmeldi.Her sahne ayrı bir güzeldi.Özellikle son sahne insanın kafasını çok karıştırıyor! Kitaptan farklıydı ama bence filmin yapımcılarının güzel şeyler yapacağına inanıyorum.Bir an önce internete düşsünde bol bol izleyelim :3
    Bence ikinci film kesin çıkacak.Of biz nasıl dayanacağız?!
    Ama yinede sevdiğim serilerin her yıl filmini beklemek bence harika bir şey aslında.Ne bileyim hiç bitmesin.
    Ay bence bunu kimse okumayacak çok uzun oldu! :DDD
    Not:FİLMİ İZLEMEDİYSENİZ VİZYONDAN ÇIKMADAN HEMEN GİDİN İZLEYİN DERİM. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okudum yorumunuzu! Ve çok da sevdim. Sanırım Claire Foy ve Zoey mevzusunu blogumuz adına yazdığımız yorumda belirttiğim "Ve yine cenup araya girer; benim filmdeki favori performansım kesinlikle Claire Foy'a ait" görüşüme ithafen yazmışsınız (yanlışsam düzeltin lütfen), görüşünüze saygı duyuyorum ve Zoey ile ilgili söylediğiniz her şeye katılıyorum. Ancak şunu belirtmem lazım; ben Zoey'nin role seçildiği o ilk andan itibaren Rose için çok uygun olduğunu ve çok iyi bir tasvir ortaya koyacağını düşünüyordum. Keza fragmanlar, tv spotlar ve klipler de beni yanıltmadı. Performansını çok ama çok sevdim, ama zaten bunu bekliyordum çünkü hep söylediğim(iz) gibi bu filmin oyuncuları çok doğru seçilmiş kişiler. Ben şahsen Claire Foy'un ufacık göründüğü sahnelerde beni kendine hayran bıraktığını ifade etmek istemiştim ancak hiçbir oyuncunun (buna Sami Gayle de dahil) kötü bir performans sergilediğini düşünmüyorum. :)

      Sil
    2. Öncelikle yorumumu okuyup yanıtladığınız için teşekkür ederim.
      Claire Foy'un oyunculuğunu gerçektende çok beğendim, arkadaşlarım ve diğer sanaldaki bir çok Vampir Akademisi hayranlarının da çok beğendiğini gördüm hatta çoğu kişi filmdeki en iyi oyunculuğuda Claire'nin oynadığını düşünüyoru.Sonra sizinde yorumunuzu okudum ve o zaman gerçektende hemen hemen herkesin dikkatini çektiğini gördüm.Bu beni sevindirdi.Yani ne bileyim insanların ''Danila çok tatlıydı, Christian'a öldüm'' gibisinden yorumları bir kenara bırakıp filmdeki diğer oyuncularında performanslarının dikkatini çekmeleri hoşuma gitti.Ciddiyim bende çok beğendim.Sadece demek istediğim Zoey'i filmdeki en iyi oyuncu olarak bulduğumdu.Zaten Zoey role ilk seçildiği zamanda bunu başarabileceğini umuyordum.Sizlerinde başından bu yana Rose için çok iyi bir seçim olduğunu görmek beni çok sevindirdi açıkçası.Tekrardan teşekkür ederim.Bu arada söylemeden de edemeyeceğim film çekimlerinden bu yana Vampir Akademisi ile ilgili her şeyi bize çok iyi bir şekilde sunduğunuz içinde size teşekkür ederim.Çok iyi iş çıkarıyorsunuz.Ayrıca bloğunuzun bu yeni temasınada bayıldım! :)

      Sil
    3. Şimdi sizi daha iyi anladım. Aynı fikirde olmak güzel.
      Blogumuz hakkındaki yorumlarınız için de çok teşekkür ederiz, sadece birer fan olarak başladığımız bu işin bu kadar güzel yerlere gelmesi bizi çok mutlu ediyor. :)

      Sil
  6. Vampir Akademisi...Vampir Akademisi...

    Heyecanla beklediğimiz, gün saydığımız, oyuncular hakkında hayaller kurduğumuz ve karakterlerine hayran olduğumuz seriyi nihayet kırmızı perdede görmek gerçekten mükemmeldi. Senaryonun ufak değişiklikler dışında kitaba bu kadar bağlı kalması, kesinlikle artı yönlerinden biriydi. Aksiyonu, komedisi tam yerindeydi. Mekanlar öyle güzel oluşturulmuştu ki, kendimi gerçekten akademide hissettim. Rose'un Lissa'nın beynine girişinin hiçbir absürd yanı yoktu, hatta o kadar iyi düşünülmüştü ki, kendini hayran bıraktı. Kitapta Romitri shiplemesem de, Zoey ve Danila'dan sonra kesinlikle Romitri shiplemeye başlayabilirim. İkisi birlikte harika görünüyorlardı. Zoey ise... ah Zo. O kesinlikle Rose'du. Bunu için kıvrımlara ya da göğse ihtiyacı yoktu. Bakışı, tavırları ve hareketleriyle kesinlikle Rose'du. Karakteri öyle iyi benimsemişti ki, aklımda canlanan Rose'u onda görebildim. [Ki ben AntiRose grubunda olan birisiyim.] Diğer karakteri içine çekip beni benden alansa Dominic idi. O benim Christian'ım dı. Lissa'ya bakışı, Ralf'ı yakışı... Benimde kalbimi yaktı resmen. Cameron var tabi kii... Onun sahnelerini heyecanla bekledim çünkü hem Rose'a aşık hem gururlu aşk çocuğunu iyi becermişti ve Jesse ile Ralf'ı Rose'dan af dilemeye zorlarken o kadar Mason'dı ki, Richelle'ye onu öldürdüğü için içimden lanet etmedim değil. Tüm bunların yanında, Sarah çok bir Natalie'ydi. O sevimli, güzel kız öyle harika bir ineğe dönüşmüştü ki... Duvarı yalamasında bile harika bir sempati vardı! Lucy ise hayallerimde bir Lissa olmuştu. O benim sevdiğim, nazik ve yardımsever Lissa idi. Üstelik Rose ve Dimitri'yi fark etmesi bence artı yönlerden biriydi çünkü aralarında bir bağ bile varken en yakın arkadaşının aşık olduğunu üç kitap boyunca anlamamasını baya saçma bulmuştum. Bu yönden Daniel'ı kutluyorum.

    Fakat tabii ki, her kitap uyarlamasında olduğu gibi eksik yanları da vardı. Öncelikle film tamamen romantizmden yoksundu. Lissa ve Christian'ın yakınlaşması kitapta o kadar güzel, kilisenin tavan arasında ki etkileşimleri kusursuzdu ki deli bir Dragozera hayranı olarak çok büyük hayal kırıklığına uğradım. Düzgün bir etkileşim içinde olmadan hemen Christian'ın "Hayatımda başıma ilk defa güzel bir şey geldi, ve sen onu sabote ettin öyle mi?" diyişi bile bana samimi gelemedi kitapları okumuş olmama rağmen. İkisincisi Romitri idi. Sonda Dimitri'nin "Roza'm." diyişi bile durumu kurtaramadı. İkilinin arasında ki kimya o kadar zayıf gösterilmişti ki... beni içine çekemedi. Öte yandan, Danila'yı ne kadar beğensem de, Daniel'ın Dimitri yorumunu beğenmedim. Bana göre filmde ki Dimitri'de bir eksiklik vardı... bir şey eksikti onda. Ben rahatsız eden ikinci şey ise, Mia karakteri oldu. Nedeni nedir bilinmez ama, Mia kitapta sevdiğim bir karakterdi ama ekranda gerçekten beni sinir etti. Hoşlanmadım. Kitapta, en azından Mia'nın deliliklerini anlayabilmiştim. Ama filmde...bu duygudan yoksundum. Gölge öpücüğü ve ruh elementi, kitabı okuyan benim bile aklımı karıştırdı. Olayların üstünden öyle hızlı geçildi ki, kitabı okuyanların ne olduklarını anladıklarından bile emin değilim. Başka bir bozulduğum taraf Christian'ın fazla ciddi olmasıydı. Hep bir dövecek hali vardı insanları. Tamam, Christian sosyal birisi değil, ama Rose'la iken bile alaycılığını yitirmişti. Ben onun şakalarını ve Rose'a takılmasını istiyordum. Üstelik Cameron'un sahnelerinin o kadar az olması bu işi daha da kötü hale getirdi. Onu daha çok görmek isterdim.

    Yine de film, gidip kendisini tekrar izlemek isteyeceğim kadar güzeldi. Eksikler vardı, güzellikleri vardı... Her kitap uyarlamasında olabileceği gibi. Ama ben filmde, Rose ve Dimitri'ye ısındım, Lissa ve Christian'a bir daha aşık oldum. Gel kaçır beni Christian! Öhöm. Artık tek diyebileceğim: Buz Öpücük'ü yap ve bana Adrian'ımı ver OVAM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mason/Cameron ve Adrian yorumunuza çok ama ÇOK katılıyorum! Adriancığımızı bekliyoruz...

      Sil
    2. Katılmanıza sevindim! O Adrian'ı buraya istiyorum...

      Sil
  7. Her şey iyiydi hoştu da kitapları okurkenki heyecanı hissedemedim. Tam heyecanlanıyorum bi olay olucak diyorum aniden sahne kesiliyor ve başka bi olaya geçiliyor.Sanki bir an önce film bitsin diye saçma bi gereksinim duyulmuş gibiydi. 104 dk böyle bi film için kısa bir süre zaten.Umarım serinin diğer filmlerinde olayları filme daha iyi yayarlar. Eminim çok daha güzel olur. Onun dışında oyunculuklar süperdi. Özellikle rose ve christian karakterleri cuk oturmuş. Dimitri de iyiydi.Diğer filmleri izlemek için sabırsızlanıyorum.

    YanıtlaSil
  8. Son senelerde TMI ve THG gibi filmleri çıkan kitaplarda uzun süre filmini beklememe rağmen büyük bir yıkıma uğradım. Çok basit kalmıştı. Ağustosta VA'nın ilk fragmanı çıktıktan sonra bunda da yıkıma uğramaktan korkmuştum. Fragmana göre biraz komediye kaçıyordu. Ama diğer fragmanlarında az çok öyle olmadığını anladım ve o kadar uzun süreden sonra(özellikle şu son hafta geçmek bilmedi) BUM! Film gösterime girdi. Sinema salonuna girdiğim anda bile hala endişeliydim ama filmin ortalarında tüm endişem gitti. Son zamanlardaki filmlere oranla beklediğimden çok daha iyiydi. Filmde olmayıp kitapta olan çok az farkedilemeyecek sahneler vardı ki olmasını isterdim. Ama kitapla alakası olmayan saçma filmlere bakınca onlarıda önemsemedim. Onun dışında kitapta olmayıp eklenen sahnelerde çok iyiydi. Kısacası o yıkımlar üzerine VA çok iyi oldu
    VA Cast sandığımdan da mükemmel ve uyumluydu. Rose'dan tut Tatiana'ya kadar tüm oyuncular rollerine bürünmüştü ve muhteşem bir şekilde yansıtmışlardı. Cast seçiminde özellikle birkaç kişiye çok hakaret edilmişti ama filmi izledikten sonra hala öyle düşünüyorlarsa beyinleri yoktur demekten başka yapacak birşey yok. Danila aksanıyla, davranışlarıyla, Roza deyişiyle,herşeyiyle tam bir Dimitri olmuştu. Dominic asi çocuk Christian için muhteşemdi. Lucy tamda kitaptaki gibi masum, hanımefendi Lissa olmuştu. Sarah fazlasıyla Natalie'nin hakkını verdi. Cameron sandığımdan daha az çıktı ama onlarda da çok tatlıydı Ase'nin ona karşı tepkilerini merak ediyorum Sonya'nında hakkını yememek lazım. Seri devam ederse onu tekrar göreceğim için çok mutlu olacam. Olga'dan başkasının Kirova'yı bu kadar iyi canlandırabileceğini sanmıyorum. Sami=Mia. Zoey'i sonraya sakladım
    Sonunda Zoey'e geldim. Aslında diyecek birşeyde bulamıyorum yani kız öyle bi oynamış ki tanımlayamıyorum. Mimiklerini zaten çok seviyordum ama bir kere daha bayıldım. Rose Hathaway gibi bir karakterin hakkını fazlasıyla vermişti. Bu karı beni çok güldürdü Nerdeyse tüm film boyunca o vardı. Ben bu kadar iyi bir sonuç beklemiyordum beni çarptı. Zoey'nin bu filmde oyunculuğunu net bir şekilde gördükten sonra kendi sıralamamdaki kadın oyunculardan bazılarının yerinin değişeceği kesin. Şehvet sahnesinde de çok güldüm. Birbirlerine söyledikleri cümleler çok komiğime gitti Zoey'i tanıdığımdan beri onun doğal birşeylere sahip olduğunu söylüyordum. Galiba Kristen, Zoey, Claire, Natalie gibi kişileri sevmemin nedeni de bu. Onu tanıyan çoğu kişininde bildiği gibi bu yaramaz kızın içinde de bir Rose Hathaway var. Bunları yazarken bile sahneleri hatırlayıp gülüyorum neyse kısa kesecem hala filme gitmeyenler var
    Roza... Roza... Rozam

    Bu sahnede öyle şeyler hissettim ki...

    YanıtlaSil