28 Kasım 2013 Perşembe

'Vampir Akademisi' Set Röportajları: Richelle Mead

 
Vampir Akademisi setini ziyaret eden Page to Premiere ekibi, yazar Richelle Mead ile yaptığı ilginç röportajı tüm dünya ile paylaştı. Filmde hangi sahneler yer alacak, hangileri almayacak? Danil'a hakkında ne düşünüyor? Ve Kanbağı film olacak mı?

Soru (S): Yazdığın kitabın film setine gelmek senin için garip bir duygu olmalı.    
Richelle Mead: Kesinlikle hayret verici. Hatta film olacağını düşünmek bile beni şaşırtmaya yetiyor.En garip yanı ise benim bile nasıl bir film olacağı konusunda belli bir fikrim yok. Yani şu etraftaki set elemanlarına bakın, buradaki bütün insanlar benim kitabımı hayatta geçirmeye uğraşıyorlar.

S: Herhangi bir baskı hissediyor musun peki?
Richelle Mead: Hayır, hissetmiyorum. Aslında bu konuda baya rahattım. Bence her şey harika ve eğlenceli gidiyor. Gördüğüm kadarıyla muhteşem bir film olacak. Şimdi en büyük sorunum, karakterlerimin hayat bulmasından kaynaklanıyor. Bazı oyuncuları görünce sonlarının iyi bitmediğini bildiğim için ‘Oh, çok üzgünüm.’ demek istiyorum. Sanki onlara kişisel olarak özür dilemek zorundaymışım gibi hissediyorum.

S: Bu noktaya nasıl bir macera ile varıldı?
Richelle Mead: Kitabın yayın haklarını satalı baya olmuştu ama bunun gerçekleştirmek zaman alan bir süreç. Bu Hollywood sonuçta. Benim ve bir çok arkadaşımın tedirgin olduğu şey, yayın haklarının Twilight furyasının bitiş tarihine denk gelmesi olmuştu. İnsanların ‘Eh, başka vampir hikayesi’ demesini istemiyordum.

S: Şimdi ortalık yatıştı. Tam sırası?
Richelle Mead: Kesinlikle.

S: Masaya ne getirecekler peki? Özel düşündükleri bir şey var mı?
Richelle Mead: Daniel ve Mark’ın mı? Onlar benim ne yazdığımı gerçekten anlıyorlar. Benim kitabım pek saf romantik ya da saf macera kitabı değil. Komik anları var ama kitap komedi değil. Onlarda bütün bunları karıştırıp, benim kara mizah dediğim türü ortaya çıkaracaklar. İkisininde Kötü Kızlar filminde ne kadar başarılı olduğunu hepimiz biliyoruz. Baya ciddi bir film olacak. Senaryoyu okyup, çekimleri izleyince ne denli başarılı olduklarını görebiliyorsunuz. Bence hayranlar çıldıracak.

S: Rose ve Lucy’in bağları kitapta fanların en sevdiği şeylerden biriydi. Filmde de Zoey ve Lucy bunu iyi yansıtabiliyor mu?
Richelle Mead: Bunu sorman iyi oldu. Çünkü bugün öyle bir sahneyi çekiyorduk. Rose, Lissa’yı sakinleştirmeye , rahatlatmaya çalışıyordu. Ve Zoey ile Lucy bunu çok iyi başarıyorlardı. Zaten ikisi de gerçek hayatta birbirlerinden çok farklı iki karaktere sahipler. Lucy, Lissa gibi kontrol sahibi biri. Zoey’de Rose gibi enerjik.

S: Hayranların en çok beğendiği seçimlerden biri de Christian’i canlandıran Dominic oldu. Sen bu konuda ne diyorsun?
Richelle Mead: Bende herkes gibi onu pek tanıyan biri değildim. Ve seçimlerde söz hakkına sahip olmadığım için nasıl biri olduğu hakkında en ufak fikrim yoktu. Fakat kendisiyle dün tanıştım ve neden onu seçtiklerini artık anlayabiliyorum. Ve harika bir oyunculuğu var. Kesinlikle doğru seçim.

S: Senin açından nasıl gidiyor? Kitap hakkında sana soru sorup , fikrini aldılar mı?
Richelle Mead: Mark bir kaç soru sordu. Ama kitabın film haklarını satarken imzaladığım kağıtta yazdığı gibi benim film konusunda söz söylemeye hiç hakkım yok. Yani Mark ve Daniel isterse kurtadamları filme soksa bir şey diyemem.

S: Bu bir spoiler mı?
Richelle Mead: Evet… Sürpriz kurtadamlar da var.Şaka , şaka. Mark bana ilk başlarda fikrimi sormuştu ondan sonra pek konuşmaya gerek kalmadı çünkü onlar ne yapması gerektiğini, hangi kostümlerin olması gerektiğini filan iyi biliyorlar. Ben sadece ihtiyaçları olursa diye buralardayım. Bir çok yazar kendi kitabının filmini ancak sinemada izleyince görüyor, ben şanslıyım.

S: Daha önce Danilla ile konuştuk ve bize göre Dmitri karakterini iyi anlayan ve ona hayat vermek için hevesli birisine benziyor.
Richelle Mead: Danilla ile ilk tanıştığımda çok şaşırmıştım. Ama o anlaşması kolay , etkileyici bir beyefendi. Harika bir insan. Ve herkese bu işte yer almayı ne kadar sevdiğinden bahsedip duruyor. Bana da her fırsatta kitaplar için teşekkür ediyor.

S: Ne kadar zamandır settesin? Bütün çekimlerde burada mıydın?
Richelle Mead: Hayır, aslında dün geldim.

S: Ne kadar kalacaksın?
Richelle Mead: Aslında yarın döneceğim. Bana ihtiyacı olan küçük bir oğlum var. Uzun süre evden ayrı kalamam ama burasını da görmek zorundaydım. O yüzden geldim. Bu insanın başına kırk yılda bir kez gelecek bir şey, belki de kırk insan hayatında bir.

S: Senin kitabını okuyup , hayatı değişen insanlarla karşılaşmış olmalısın. Bu nasıl bir duygu peki?
Richelle Mead: Evet , karşılaştım özellikle , ailesi boşanan ve o karmaşadan kaçmak için bir yol arayan genç kızların maillerini çok aldım. Benim kitabım onlara bir kaçış imkanı sunuyordu. Irak, Afganistan’da olan askerler var, evlerinden uzaktalar. Onların küçük bir sıcaklık için kitabımı okuduklarını bilmek çok hoş bir duygu. Bu dünya çapında yayınlan bir duygusal ağ.

S: Kitaplardan bahsedelim birazda. Gelecekteki planların neler?
Richelle Mead: Rose’un serisi altı kitaptan oluşuyor. Kanbağı ise benim çalıştığım bir spin -off. Rose’un dünyasını yansıtıyor. Şimdilik üç kitabı çıktı, 4. kitabına da az kaldı.

S: Evet merakla bekleniyor.
Richelle Mead: Seriyi takip ediyor musun?

S: Henüz okumadım ama arkadaşlarım devamını çok merak ediyor.
Richelle Mead: Söyle onlara , inanılmaz ateşli bir kitap geliyor. Bu seride muhtemelen altı kitaptan oluşacak. Ondan sonrasını ise bilmiyorum. Bir başka spin off olabilir belki Rose’a geri dönüş yapabilirim.

Çeviri: ÖnOkumalar

1 yorum:

  1. lütfen rose karakterine geri dönüş yap seriyi bırakma lütfen devam et!rose ve dimitriyi çok özledim ya :)

    YanıtlaSil