13 Şubat 2014 Perşembe

Richelle Mead'in iBooks Soru - Cevap Etkinliği (Şubat 2014)

Büyürken ne tür kitapları okumayı severdin?

Richelle Mead: Çok küçükken Yeşilin Kızı Anne (Anne of Green Gables) gibi tarihi "kız" romanlarını okumayı çok severdim. Ergenlik yıllarımda ise çok fazla bilim kurgu okuyordum.

Vampir Akademisi filmi kitabına ne kadar yakın?

Richelle Mead: Çok yakın! Kitabın karanlık/romantik/komik tonunu çok iyi yakalamışlar ve pek çok favori sahne de filmde yer alıyor, hayranlar çok mutlu olacak... elbette bazı değişiklikler yaptılar fakat bunlar küçük ve filmin daha iyi olması adına yapılan şeylerdi.

Bir yazar olarak filmle birlikte karakterlerinin hayat bulması sende nasıl hisler uyandırdı?

Richelle Mead: Harikaydı. Oyuncu kadrosu hem dış görünüş hem de karakteristik özellikleri açısından cuk oturmuştu. Zoey ve Lucy'i beraber görmek Rose ve Lissa'nın hayat bulduğunu görmek gibiydi. Kitaplara aktardığım duyguları çok güzel bir şekilde ortaya çıkardılar ve bana bu hikayeleri neden çok sevdiğimi tekrar hatırlattılar!

Vampir Akademisi'ne Kanbağı Serisi'yle devam ettin. İnsanların ilgisini Rose'dan Sydney'e çekmek zor muydu?

Richelle Mead: Sydney'in kafasının içine girmek için hem ona biraz alışmak hem de hikayenin atmosferini değiştirmek gerekiyordu fakat ben Sydney'i yazmayı çok seviyorum. Vampir Akademisi dünyasına yepyeni bir bakış getiriyor ve birinci kitabı bitirdikten sonra onu mükemmel bir şekilde anlamaya başladım. :)

Seri yazmanın en zor yanı nedir? Her kitabı yeni ve heyecanlı kılmayı nasıl başarıyorsun?

Richelle Mead: Bana göre bunun formülü önceden plan yapmak. Eğer hikayenin nasıl biteceğini bilirsem o zaman yol boyunca okuyucunun aklına yeni tohumlar ekebilir, her kitabın belli bir amaca hizmet etmesini sağlayabilir ve insanları heyecanlandırmayı başarabilirim. Eğer plan yazmazsam boşa kürek çekmiş olur ve bambaşka yollara sapabilirim. İşte bu yüzden ben her şeyi önceden tasarlarım!

İleride yazar olma hayalleri kuran genç okurlar için bir tavsiyen var mı?

Richelle Mead: Neyi seviyorsanız onu yazın ve başkalarının ne düşündüğü konusunda endişelenmeyin. Bir hikayeyi körükleyen şey sizin tutkunuzdur. Ayrıca tek bir sayfa dahi olsa mutlaka her gün yazın. Uzun süre mola veren insanlar kitaplarını asla bitiremezler. Bu çok emek isteyen bir iş!

Kanbağı'nı yazmana ne sebep oldu?

Richelle Mead: Vampir Akademisi dünyasını bırakmak istemiyordum fakat yeni bir projeye ihtiyacım vardı. Bir insanın bakış açısından yazmanın eğlenceli olacağını düşündüm. Ayrıca Adrian'ın hikayesine gerçekten çok devam etmek istiyordum. Vampir Akademisi serisinde gerçekten haksızlığa uğradı ve yardıma ihtiyacı vardı! :)

Karakterlerini nasıl bu kadar çok yönlü kılabiliyorsun?

Richelle Mead: Onları gerçek kılmaya çalışıyorum. Hikayelerimde gerçek duyguları, hissettiğim ve gördüğüm şeyleri kullanıyorum. Gerçek hayatta insanlar 2 boyutlu değil dolayısıyla ben de karakterlerimi o şekilde yazmıyorum. Ayrıca kusurlarının olması da onları gerçek kılmanın formüllerinden biri.

Hangi karakterin sana daha çok benziyor?

Richelle Mead: Hepsinde benden biraz bir şeyler var. Hiçbiri tam olarak ben diyemem çünkü kitaplarımda kendimi yazmıyorum. Fakat benden parçalar var. Georgina'nın* espri anlayışı, Sydney'in tedbirli yanı vs. Hepsiyle birlikte çalışmak çok eğlenceli!

*Georgina: Richelle Mead'in Georgina Kincaid Serisi'nin ana karakteri.

Çeviri: cenup

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder