27 Mayıs 2013 Pazartesi

Richelle Mead 'Blood Sisters'ın Yönetmeni, Senaristi ve Oyuncuları Hakkında Konuşuyor

***Bu söyleşi Şubat ayında Richelle Mead'in Livejournal'ında yayınlandı.

Yönetmen Mark Waters'dan bahsediyor: Mean Girls ve daha pek çok filme yönetmenlik yaptı ve Vampir Akasemisi projesine kendini adamış durumda. Karakterler, mekan detayları hatta Moroiler'in kıyafetleri, karakter aksanları ve Rose'un nazar boncuğunun boyutuna (ki bu ilk filme yer almayacak ama onu bile düşündü) kadar pek çok konuda aşırı dikkatli biri.

Senarist Daniel Waters'dan bahsediyor: Daniel, Heathers ve Batman Returns gibi pek çok filmin senaryosunu yazdı. Vampir akademisi senaryosunu okudum ve kitaba çok sadık kaldığını gördüm. Bazı değişikler var tabii ama bunlar kitaptan filme uyarlamalarda önemli şeylerdir. Fakat yine de aksiyonu, romantizmi, arkadaşlığı ve komediyi çok güzel ele alıyor. Önemli sahnelerin hepsi senaryoda mevcut ve size tuhaf gelebilecek hiçbir ekleme yok.

Zoey Deutch'dan bahsediyor: Zoey genç bir aktris ve insanlar şimdiden onun için çıldırıyor. Mark Waters bana Zoey odaya girdiği an insanların onun enerjisini hissettiğini ve daha seçmelere katılmadan önce spor yapmaya başlayan birkaç oyuncudan biri olduğunu söyledi. Şimdi ise daha da fazla egzersiz yapıyor ve bütün kitaplara sahip böylece Rose'un kafasından geçenleri anlayabilecek.

Danila Kozlovsky'den bahsediyor: Danila, Rusya'nın en ünlü ve en gözde genç oyuncularından biri. Eve, gerçek bir Rus. Sahte aksan yok yani! Onun seçmelerde kaydedilen videosunu izleyenler "Aman Tanrım!" havasına giriyor. Ayrıca çok da sağlam bir bünyesi var. Mark Waters yaptıkları Skype görüşmesinde Moskova'nın -20 derecelik soğukluğuna rağmen Danila'nın arkasında sonuna kadar açık bir pencere olduğunu söyledi. Peki, bundan etkilendi mi? Hayır. Tam tersine temiz hava aldığını söylemiş.

Lucy Fry'dan bahsediyor: Öncelikle rolü aldığı andaki tepkisine bakın! Mark Waters, Lucy'nin deneme çekimlerinde inanılmaz saygın göründüğünü ve hemen 'Evet, işte bu bir Moroi prensesi.' demenizi sağladığından bahsetti. Zoey'den oldukça uzun, yani tıpkı bir Moroi'nin olması gerektiği gibi. Bana ikisi (Zoey ve Lucy) bir araya geldiğinde anında Rose ve Lissa ikilisine dönüştüğünden bahsettiler -ki bunu görmek için sabırsızlanıyorum.

(Film üzerinde yetkisinin olmaması üzerine) Neden yetkin yok?

Çünkü ben kitap yazarıyım. Waters Kardeşler, Preger Entertainment, Weinstein Company ve diğer ekiptekilerin işi de film yapmak. Bu onların özelliği ve ben film anlaşmasını imzaladığımda kontrolü onların eline verdim. Bu kitapların filme uyarlanmasında olağan bir durum, benden daha da ünlü yazarlar için bile durum aynı şekilde işliyor. Oyuncu seçimleri, senaryo, mekanlar vs. hepsi onlara bağlı. Ama onlar yine e harika bir tavır gösterip benimle sürekli işbirliği içinde oldular ve sorular sorup doğru yolda ilerlemek istediler ve benim görüşlerimi aldılar. Pek çok yazar böyle bir tavırla karşılaşmaz o nedenle kendimi çok şanslı hissediyorum. Şu anda tahmin ettiğimden daha çok sorumluluk hissediyorum çünkü benim filme katkılarımın sizler tarafında onaylanmasını istiyorum.

Her detay hakkında kontrol sahibi olamadığın için endişelenmiyor musun, Richelle?

Hayır. Dediğim gibi ben kitap konusunda uzmanım. Vampir Akademisi film ekibi de film konusunda uzman. Bütün seçimler onların elinde çünkü ne yaptıklarını iyi biliyorlar. Kariyerleri ve deneyimleri bile filmin iyi ellerde olduğunu gösteriyor ve işlerine beni de dahil edip fikrimi almaları bu proje konusunda ne kadar ciddi olduklarını gösteriyor. Hatta Mark ve Daniel Waters kardeşler Los Angeles'tan Seattle'a uçup benimle öğlen yemeği yediler ve yüz yüze kitap ve karakterler hakkında sormak istedikleri soruları yönelttiler.

Gerçekten mi?

Evet. İşte kanıtı: (yukarıdaki resim)

Dediğim gibi bu ekibin proje hakkındaki ciddiyeti akıl almaz. Cidden, kamera arkası ve önündeki bu ekipten daha iyisini hayal bile edemezdim.

Herkesin bu filmi seveceğinin garantisini verebilir misin?

Hayır, tabii ki bu imkansız. Kitap uyarlamaları hiçbir zaman herkes tarafından beğenilmez. Benim kitaplarım bile herkes tarafından sevilmedi. Ama pek çoğunuzun beğeneceğini düşünüyorum. Yapımcılar sadece filmi yapmak için bu işe girişmedi çünkü bu seri oldukça iyi de satan kitaplar. Mark, Daniel ve kamera arkasındaki diğer kişiler serinin kitaplarını seven insanlar, hatta onlar bu sevginin nedenlerinin bile üzerinde durdular. İnsanlar filmin vizyon tarihine kadar yazarla hiçbir ilişki kurmadan berbat uyarlamalarla kolay para kazanmanın peşinde. Bu şimdiye kadar görüp görebileceğim en iyi ekip derken ciddiydim. Bence harika bir iş çıkaracaklar. Fakat tabii ki ortaya çıkan film bazı insanların hayallerine uymayacaktır; sonuçta kitaplar da bizim hayallerimizin eseri. Memnun kalacağınızı düşünüyorum... Ama bir dakika... Memnun kalmasanız dahi (ki o zaman sizin hayal ettiğiniz gibi bir şey olmadığı için özür dilerim) elinizde kitaplarınız olacak ve kendi hayallerinizle onları canlandırabileceksiniz.

Diğer kitapların da film uyarlamaları yapılacak mı?

Öyle umuyoruz! Ama ilk önce ilkinin vizyona girmesini ve iyi bir hasılat yapması lazım.

Çeviri: elwiens
RichelleMeadLJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder