21 Haziran 2013 Cuma

Richelle Mead 'Vampir Akademisi' Hakkında Konuşuyor


Dimitri karakterini yaratırken bir aktör ya da bir kişiden mi esinlendin? Ya da seksi bir Rus tanıdığın mı vardı? 

Korkarım Dimitri benim aklımın eseri. İnsanlar bana bunu daha önce de sormuştu, biraz düşünüp taşınmıştım ve sanırım uzun zaman önce bundan bahsetmiştim. Bir hikaye uydurdum ve insanlara onu anlattım; aklıma gelen harika hikayeye göre arabam bozuluyor ve seksi bir Rus adam lastiklerimi değiştirmeme yardım ediyordu. Yarattığım karakter fazla gizemli olabilir ama tamamen benim aklımda yarattığım biri. 

Kitaplarındaki karakterleri hayata geçirecek olan oyuncuların hangileriyle tanıştın ve sence en çok hangisi aklındaki görüntüye uyuyor? 

Henüz hiçbir oyuncuyla tanışmadım. Ama hepsi çok uygun. Oyuncu seçimlerinden dolayı inanılmaz mutluyum. Hepsi tek tek özenle seçilmiş gibi hissediyorum. Yönetmen karakterler ile oyuncuların birbirine uyumlu olmasına çok dikkat etti. Sanırım en çok... Tanrım bir tanesini seçip 'en çok bu uygun' demek çok zor. Yani Zoey aynen Rose gibi coşkulu ve enerjik. Danila, tıpkı Dimitri gibi metanetli. Belki de Danila ekipteki diğer oyunculara oranla yaşça büyük olduğu içindir. Ki bu da tıpkı kitaplardaki gibi bir durum. Ama sanırım beni en çok şaşırtan Cameron Monaghan'ın Mason rolüne seçilişi oldu. Kafamdaki Mason'la tıpatıp aynı ve bu da Mason'ı ve serinin devamını düşündüğümde buruk bir sevinç yaratıyor. Ona bakıyorum ve 'ah Cameron' diyorum. Yine de bence hepsi çok uygun, daha iyisini düşünemezdim. 

Blogunda ve Twitter'da oldukça aktifsin. Film yapım aşamasına geçtiğinden bu yana hayranların tepkilerini fark ettin mi? Mesela yepyeni hayranların seriyi fark etmesi ve eski hayranların da ilk kitabı yeniden okumaları gibi? 

Şimdilik film çekimleri henüz yeni başladığı için sadece kalıplaşmış bir hayran topluluğundan haberdarız. Ama bence ilerleyen zamanlarda filmden yeni görüntüler ve fragmanlar yayınlandıkça yepyeni hayranların da ortaya çıkacağını göreceğiz. Şimdilik daha çok uzun süredir seriye gönül vermiş hayranları görüyorum, bunlar benim Kan Bağı serimi de takip eden kişiler aynı zamanda ve geriye dönüp tekrar tekrar Vampir Akademisi kitaplarını okuyup bilgilerini tazeliyorlar. Hepsi çok heyecanlı ve sanırım film ekibi ve oyuncuların da internet ortamında aktif olması onlar açısından çok çok güzel. Hayranlar kendilerini erişebilir hissediyorlar ve oyuncular da ellerinden geldikçe açık olmaya, yaptıkları şeylerden bahsetmeye ve proje hakkındaki heyecanlarını ortaya dökmeye çalışıyorlar. Ve bu heyecanları serinin okurlarına da sıçrıyor. 

Senaryoda herhangi bir sürpriz var mı? Ya da seni gerçekten heyecanlandıran bir şeyler? 

Senaryoda beni en çok şaşırtan şey kitaba oldukça sadık kalışı oldu. Bir yazar olarak siz fikir ve seçeneklerinizi senaristlere satarsınız ve sonucun ne olacağını dahi bilemezsiniz. Ama ben senaryoyu okuduğumda adeta uçtum, kitaptaki ana sahnelerin olmasını bırakın neredeyse bütün önemli sahneler vardı. Kitaplarımda yaratmaya çalıştığım ruhu çok güzel yakalamıştı. Ben onları yazarken her zaman biraz komedi, biraz derin duygular ve bunların arasına da aksiyon serpiştirdim. Ve hepsi senaryoda da var. Senaryoyu, Heathers'ın senaristliğini de yapmış olan Daniel Waters yazdı ve üstesinden de çok iyi geldi. Her şeyi çok iyi kavramış ve yapmaya çalıştığım şeyleri gayet iyi anlamış. Karakterleri çok iyi anlıyor. Ona hayran kaldım. Seriyi bitirdiğimde kocama bakmış ve bunu başardık demiştim. Şimdi onların yaptığına bakın. Harika. 

Biraz da filmin atmosferi hakkında konuşabilir miyiz? Mark Waters'ın Mean Girls'ündeki gibi bir atmosfer mi yaratılacak yoksa daha mı farklı bir şey olacak? 

Mean Girls oldukça komik bir hikaye ve bu senaryoya da yansımış, onu da Mark'ın kardeşi Daniel Waters yazmıştı. Her ikisinin de içinde kara komedi var. Aileden gelen bir şey olmalı. Ama Vampir Akademisi'nin sadece bir komedi olduğunu söyleyemem yani hani şu saçma, şaklabanca olan komedilerden değil. Ama daha önce de dediğim gibi farklı yönleri var. Bazen gülmekten kırıyor ve bu genelde Rose saçma bir şeyler söylediğin oluyor. Fakat hemen ardından gelen sahnede öyle bir şey oluyor ki duygusal sarsıntı yaşıyorsunuz. Sonra bir başka sahneye geçiyorsunuz ve vampirleri nasıl öldürebileceğini öğreniyorsunuz. Tabii ki biraz komedi var ama bence Mean Girls kendince çok daha komedi barındırıyor. Fakat o tarz komedileri seven insanların Vampir Akademisi'ni de seveceğine inanıyorum çünkü içinde Mean Girls türünden komedi de barındırıyor. 

Rose'la ilgili bir sorum var. Genelde genç-yetişkin kitaplarında göremediğimiz şekilde kendi seksüalitesini kullanan bir karakter yarattın ve biz de seni daha fazlasını yazmaktan alı koyan bir şeylerin olup olmadığını merak ettik? Ya da diğer türlü olsaydı satması daha mı zor olurdu? 

Hayır sanmıyorum. Düşünüyorum da ne yayınevimden ne de okurlarımdan bununla ilgili bir şikayet almadım. Bence pek çok insan Rose'ın kontrollü yapısından hoşlanıyor. Özellikle de seks konusuna baktığınızda Rose'un konuya duygusuzca yaklaştığını ya da bunu hafife aldığını söyleyemezsiniz. Bence kilit nokta da bu. Bu, seksüalitesini kullanan ve düşüncesizce davranan birinin hikayesi değil. Tam tersine konu üzerine çok düşünen biri ve bu da onun kararlı, ne yapıp yapmamasını bilen, güçlü yanlarından en önemlisi. Ki bu da en önemli parçalardan biri. 

Beyazperde de görmek için sabırsızlandığın bir sahne var mı? Gerçekten heyecanla beklediğin? 

Bir bütün olarak görmek için gerçekten heyecanlanıyorum. Çünkü işte o zaman Rose ve Dimitri'nin arasındaki romantizmin ve kitaplara hakim olan o şeytani duygunun varlığını daha iyi hissedebiliriz. Ve bir de heyecanı yüksek aksiyon sahneleri var tabii. Yani kısaca filmin tamamını görmek için sabırsızlanıyorum. Dediğim gibi bütün kilit sahneler senaryoda mevcut ve siz o sahnelerin ortaya çıkış şeklini izlerken ekrana takılıp kalacaksınız. Bu bahsettiğim sahnelerin bazıları üzerine Mark çok kafa yordu ve seyirci bunları izlediğinde bence bayılacak. Bazı sahneleri -tamam, her sahneyi- ve karakterlerin enerjisini görmek için sabırsızlanıyorum çünkü bütün oyuncular birbirine çok yakın hepsi çok iyi bir grup ve projenin keyfini çıkarıyorlar. Herhangi bir şeyler görmek için can atıyorum. 

St. Vladimir setini görme şansın oldu mu? 

Hayır henüz görmedim. Yakında gideceğim. Muhtemelen önümüzdeki ay olacak bu. Şimdilik kesin bir şey yok. Bazı resimler gördüm, öyle bir yer seçmişler ki çok fazla düşünülmüş olması lazım. İngiltere'de çekim yapmak istemelerinin pek çok nedeni vardı. Bunlardan en önemlisi de St. Vladimir'e uygun pek çok mimari yapının bulunması. Bizzat gidip görebilmek için sabırsızlanıyorum. 

Son zamanlarda film projelerinin gerçekleşmesi biraz zaman alıyor. Bir bakıyorsunuz film oluyor sonra bir bakıyorsunuz iptal edilmiş. Bu projenin gerçekten hayata geçeceğini sen ne zaman fark ettin? Çıkan bir haberi görüp ve tamam bu proje gerçekten oluyor mu dedin? 

Bunu anlamam için birkaç şey oldu. İlki senaryoyu görmemdi. Onu görüşüm olaya gerçeklik kattı. Ve bahsettiğim gibi çok etkilendim. Ne kadar geçekçi olduğunu anladım ve bu da gerçekliği fark etmemi sağlayan şeylerden biriydi. Ama sanırım oyuncu seçimlerinin açıklanması beni başka bir gerçeklik boyutuna itti. Hollywood'da çok yaşanan şeylerden biri de insanlar bir proje hakkında heyecanlanır ve evet evet bu kesin olacak der ve sonra her şey fos çıkar. İnsanlar istedikleri şekilde konuşabilirler ama eğer siz oyunculara imza attırdıysanız bu projenin ilerleyişi açısından büyük bir adımdır. Tabii bu bile bazen kesinlik sağlamaz ama o üç ismi gördüğünüz de bu sizi ileriye götürür. Başrol oyuncularının açıklanışı aynı anda oldu; Zoey Deutch, Danila Kozlovsky ve Lucy Fry, üç başrol oyuncumuz. Ve bu çok çok büyük bir gelişmeydi. Üç başrol karakterimiz vardı ve artık onların yüzleri belliydi. Oyuncuların proje hakkındaki heyecanı da cabasıydı. Bence hayranlar işte o zaman 'Aman Tanrım! Evet, bu proje gerçekleşiyor' dediler.  

ÇEVİRİ: elwiens
Hypable

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder